Change Management

Changemanagement: veranderingen in organisaties begeleiden Bespaar geld en tijd met een procesgerichte aanpak Het succesvol afronden van een veranderingstraject, daar staat of valt uw carrière mee. Het is uw moment van waarheid, een unieke kans om u waar te maken als leider en een wezenlijke bijdrage te leveren aan het succes van de organisatie waarvoor […]

Oplossingsgericht Denken

Onderwerpen die aan bod kunnen komen: 1.Duidelijke probleemstelling en bijhorende aspecten om tot goede doelstelling te komen 2. Feiten verzamelen, informatie verwerken en beslissingen nemen: technieken en PDCA 3. Samenwerken en beïnvloeding: Belanghebbenden in de probleemoplossing, creativiteit bij de aanpak en oplossingsgerichte coaching tools 4. Communiceren Vergaderen en methoden van vragen stellen 5. Praktisch inoefenen […]

Organiseren van Kwaliteitsprojecten

Wet en regelgeving; -ISO Standaarden -Good Manufactoring Practices Modellen van projectopzet Projectfasen toegelicht vanuit de industriële praktijk Beoordeling van projecten: KPI’s Procesvalidatie Management van veranderingen Klachtenbeheersing: wat eist de wet, praktijkvoorbeelden Opzet van correctieve en preventievemaatregelen: definities en praktijkvoorbeelden Maak gebruik van ervaring van docent welke talloze projecten heeft begeleid zowel met de aspecten KWALITEITSZORG […]

Commercieel inzicht voor niet-verkopers

Naar een degelijk commercieel inzicht U hebt geen commerciële achtergrond of basisopleiding maar u komt vaak in contact met commerciëlen? U hebt een totaal andere achtergrond (technisch, ICT, financieel, communicatie, marketing, e.a.) en u moet regelmatig uw producten voorstellen of uitleggen? U bent geen ‘echte’ verkoper, maar u moet wel eens bepaalde diensten of producten […]

Ploegbaas worden

Voor nieuwe chefs kan het onwennig zijn een buffer te vormen tussen vroegere collega’s en het management. Soms is het moeilijk om uitdagende doelstellingen over te brengen naar medewerkers , laat staan deze te motiveren mee te werken aan de realisatie ervan. Bovendien willen ze graag aan U als leiding tonen dat ze bekwaam zijn […]

Projectmanagement – Samenwerken in Projecten

Projectmanagement – Interpersoonlijke aspecten: samen- werken met Mensen, MPJ-M Module 3 van ‘Projectmanagement van A tot Z’ Projectmanagement is hot. Zelfs als je geen projectmanager, – medewerker of – coördinator bent, wordt je ermee geconfronteerd. Steeds meer bedrijven zien de enorme voordelen van projectmatig werken in. Taakverdeling, activiteiten en resultaten worden scherper gesteld. De efficiëntie […]

Projectmanagement – Opstarten Plannen Uitvoeren

Projectmanagement – Technische aspecten Module 1 van ‘Projectmanagement van A tot Z’ Projectmanagement is hot. Zelfs als je geen projectmanager, – medewerker of – coördinator bent, word je ermee geconfronteerd. Steeds meer bedrijven zien de enorme voordelen van projectmatig werken in. Taakverdeling, activiteiten en resultaten worden scherper gesteld. De efficiëntie en de motivatie van medewerkers […]

Projectmanagement – Financiële aspecten

Projectmanagement – Financiële aspecten Module 2 van ‘Projectmanagement van A tot Z’ Projectmanagement is hot. Zelfs als je geen projectmanager, – medewerker of – coördinator bent, wordt je ermee geconfronteerd. Steeds meer bedrijven zien de enorme voordelen van projectmatig werken in. Taakverdeling, activiteiten en resultaten worden scherper gesteld. De efficiëntie en de motivatie van medewerkers […]

Projectmanagement – Assertief als medewerker

Assertief als medewerker Leer met respect voor anderen, opkomen voor uzelf Opkomen voor uzelf met respect voor anderen is een kwaliteit die gewaardeerd wordt door collega’s, chefs en management. Een gezonde dosis assertiviteit versterkt uw persoonlijkheid. Na deze tweedaagse training: treedt u als medewerker zelfbewuster en zelfzekerder op verdedigt u makkelijker uw eigen visie bakent […]

Leidinggeven voor Middenkaders

Haal het beste in uw medewerkers naar boven : leidinggeven voor middenkaders – 3 dagen Elke deelnemer gaat naar huis met een Persoonlijk Ontwikkel Plan (POP). Dit omschrijft waar groeistappen liggen om medewerkers meer te empoweren. Met deze opleiding willen we leidinggevenden helpen de draagkracht en zelfredzaamheid van individuele medewerkers en teams te verhogen. Het […]