Oplossingsgericht Denken

Onderwerpen die aan bod kunnen komen: 1.Duidelijke probleemstelling en bijhorende aspecten om tot goede doelstelling te komen 2. Feiten verzamelen, informatie verwerken en beslissingen nemen: technieken en PDCA 3. Samenwerken en beïnvloeding: Belanghebbenden in de probleemoplossing, creativiteit bij de aanpak en oplossingsgerichte coaching tools 4. Communiceren Vergaderen en methoden van vragen stellen 5. Praktisch inoefenen […]

Change Management

Changemanagement: veranderingen in organisaties begeleiden Bespaar geld en tijd met een procesgerichte aanpak Het succesvol afronden van een veranderingstraject, daar staat of valt uw carrière mee. Het is uw moment van waarheid, een unieke kans om u waar te maken als leider en een wezenlijke bijdrage te leveren aan het succes van de organisatie waarvoor […]

Organiseren van Kwaliteitsprojecten

Wet en regelgeving; -ISO Standaarden -Good Manufactoring Practices Modellen van projectopzet Projectfasen toegelicht vanuit de industriële praktijk Beoordeling van projecten: KPI’s Procesvalidatie Management van veranderingen Klachtenbeheersing: wat eist de wet, praktijkvoorbeelden Opzet van correctieve en preventievemaatregelen: definities en praktijkvoorbeelden Maak gebruik van ervaring van docent welke talloze projecten heeft begeleid zowel met de aspecten KWALITEITSZORG […]

Assertief als Leidinggevende

Naar een krachtig, zelfbewust en constructief leidinggeven U bent leidinggevende: u wilt met zelfvertrouwen uw team managen en de doelstellingen van uw afdeling behalen. Maar u stoot daarbij wel eens op weerwerk. Dan is het uw taak om assertief doch respectvol te communiceren met uw medewerkers. Deze 2-daagse training leert u assertief denken en doen […]

Time & Priority Management voor Managers

Time en priority management voor managers Focus op uw tijd en uw strategische prioriteiten U bent manager en worstelt met de drukte van uw werkzaamheden? Hoe krijgt u uw activiteiten beter onder controle? Doet u de dingen wel juist, of eerder: doet u de juiste dingen? Zet u de juiste mensen in met het oog […]

Onderhoudsbeheer voor Leidinggevenden

Na de kennismaking met de docent en de mede- cursisten begint deze driedaagse cursus met een korte introductie van het fenomeen Onderhoud Vervolgens wordt er aandacht besteed aan de basis begrippen, methodes en procedures die niet alleen inzicht in het onderhoud geven maar de gereedschappen aanreiken om het onderhoud bestuurbaar te maken. Uitgebreid aandacht zal […]

Zorgsystemen ( MILIEU-eisen integreren in het Bedrijfsbeleid)

“INTEGRATIE van Kwaliteits- en milieuzorg in het globale Bedrijfsbeheer”. Dag 1 Fundamenten van een zorgsysteem voor kwaliteit en milieu – Evaluatie van Bedrijfsprocessen, Klantentevredenheid en Milieurisico’s als uitgangspunten voor productie en milieuverbetering Dag 2 Structuur van het zorgsysteem – Toelichting van verplichte procedures en registraties – Praktische voorbeelden uit diverse bedrijven Dag 3 Opstarten van […]

Probleemoplossend Denken

Om problemen goed te kunnen aanpakken dient men vanuit een hoger denkkader te gaan staan (volgens Einstein) . Technici zijn dat minder gewoon, daarom dient deze cursus om deze mogelijkheden voor hen te openen Problem solving: maak van een probleem een opportuniteit Methodiek voor een succesvolle aanpak “It’s not that I’m so smart, it’s just […]